Fakta:
Stát zamítá žádosti o vznik akreditovaných soukromých škol s odůvodněním, že v dané lokalitě by pak mohl nastat nedostatek žáků ve státních školách.
Názor:
Nepřekvapivé stanovisko státu je překvapením pro rozčarované voliče. Stát z pozice monopolu násilí nechce dovolit vznik konkurenčních škol, protože by pak lidé nechtěli chodit do těch státních. Je to jako kdyby například provozovatel taxislužby zapaloval auta Uberu, aby lidé museli jezdit jeho taxíky. Stát neumí provozovat školy uspokojivě a konkurenceschopně a to ani v případě, že peníze na provoz vybírá formou nedobrovolných daní – financování tak dokonce nemusí vůbec řešit a ani přes to není schopen zařídit vzdělávací instituce, které odpovídají potřebám rodičů. Tímto způsobem stát podniká v mnoha odvětvích, například výstavba infrastruktury, listovní služby a další.