Fakta:
Ministerstvo dopravy uzavřelo kontrakt za 5 miliard s firmou Kapsch o víkendu, aby se nemuselo vypořádat s připomínkami konkurenční firmy. Učinili tak bez výběrového řízení. Ťok k tomu uvádí, že podpis smlouvy byl náhoda a že je vše legální. Sám u podpisu byl, ale nepodepsal se.
Názor:
K tomu snad není potřeba říkat vůbec nic. Zpráva vyvolává víc otázek, než na kolik odpovídá. K čemu je ministr, když se nemusí podepisovat? Kdo a jakým právem se tam teda konkrétně podepsal a ponese za to tento člověk odpovědnost? Kdo za brutálně zpackaný plán mýtného nese odpovědnost? Proč nebylo výběrové řízení? Proč se nikdo nechtěl vyjádřit k připomínkám konkurence? Proč ÚOHS nekonal a k čemu ho teda máme? Co stojí na provozu mýta 5 miliard? Proč se na nic z toho nikdo neptá?